איזה חפצים אסור לעלות לטיסה

מה לא לעלות לטיסה

תוכן עניינים

חפצים אסורים בטיסה

בטיחות הנוסעים היא הדאגה העיקרית של חברות התעופה. על כן, ישנם חפצים רבים שאסור להעלות למטוסים בשל הסיכון שהם מהווים. במאמר זה נסקור את החפצים העיקריים שהכנסתם למטוס אסורה על פי חוק ונבין את הטעם לאיסורים אלה.

נשק חם וקר

כמובן שכל סוגי הנשק אסורים בתכלית האיסור במטוסים. החל מאקדחים, רובים ועד סכינים, אולרים ופגיונות. נשק חם מהווה סיכון ברור ומיידי לחיי הנוסעים במקרה של שימוש לרעה. נשק קר כגון סכינים יכול גם כן לשמש לפגיעה בנוסעים ובצוות. העונש על ניסיון להכניס נשק למטוס הוא מאסר של עד 10 שנים במדינות רבות.

חומרי נפץ

חומרי נפץ כמו דינמיט, מוקשים, רימונים, נפצים וחומרי הדף אחרים אסורים אף הם על פי חוק. חפצים אלה מהווים סיכון גדול להתפוצצות ולגרימת נזק רב למטוס ולנוסעים. כמו כן, הם יכולים לשמש כנשק בידי ארגוני טרור.

חומרים מסוכנים

קיימים חומרים רעילים, דליקים, מאכלים, רדיואקטיביים וכימיקלים מסוכנים שמהווים סיכון בטיחותי במטוסים. חומרים אלה עלולים להזיק לנוסעים או לגרום נזק למטוס עצמו. לדוגמה, חומרים דליקים כמו צבע, מדלל או בנזין מהווים סיכון אש גדול.

כלי נשק להגנה עצמית

ישנם כלי נשק "לא קטלניים" המשמשים להגנה עצמית כמו גז מדמיע, ספריי פלפל ואלות אשר אסור גם הם במטוסים. כלים אלה עדיין מהווים סיכון בטיחותי שכן הם יכולים לפגוע בעיניים, בריאות ודרכי הנשימה של הנוסעים. יתרה מכך, קשה לדעת מה כוונותיו של אדם המעוניין להשתמש בהם במטוס.

מכשירים אלקטרוניים

קיימים איסורים והגבלות על הכנסת מכשירים אלקטרוניים מסוימים שעלולים להפריע למערכות המטוס. לדוגמה, במטוסים חדישים שיש בהם מערכות אלקטרוניות וחשמליות רגישות, אין להפעיל מכשירים הפולטים גלים אלקטרומגנטיים כמו מכשירי קשר אלחוטיים מסוימים.
קיימים חפצים רבים נוספים האסורים במטוסים מטעמי בטיחות כמו עצמים חדים, מטהרי אוויר ללא סוללות מאובטחות ועוד. על מנת למנוע עיכובים ואי נעימויות, חשוב לבדוק היטב מהם החפצים המותרים והאסורים לפני טיסה. בסופו של דבר, בטיחות הנוסעים היא האינטרס העליון והמנחה בקביעת האיסורים הללו.

מוצרי טיפוח וקוסמטיקה

מוצרי טיפוח אישיים כמו דאודורנטים, תכשירי ניקוי וקוסמטיקה מכילים לעתים קרובות חומרים דליקים כמו אלכוהול וגזים דחוסים. מוצרים אלו מהווים סיכון אש מוגבר במטוס ולכן יש להגביל את כמותם או לאסור אותם לחלוטין. כך למשל, ברוב הטיסות מותר להעלות עד 100 מיליליטר של נוזלים, ג'לים ואיפור בתא הנוסעים. יתר הכמות חייבת להיות בכבודה בבטן המטוס.

ציוד ספורט ופנאי

קיים איסור על הכנסת ציוד ספורט ופנאי מסוים שעלול להוות סיכון במטוס או לגרום לפציעת הנוסעים. לדוגמה, מקלות הוקי, גולף ובייסבול, ציוד דיג כמו חניתות וציוד סקי וסנובורד אסורים בנשיאה איתם בתא הנוסעים. אמצעי תחבורה קטנים כמו אופניים, קורקינטים והוברבורד אף הם אסורים ויש לארוז אותם במטען הבטן.

כלי עבודה

כלים חדים או כבדים המשמשים לעבודה כמו מברגות, פטישים, מסורים ואלות אסורים אף הם בנשיאה בתא הנוסעים. כלים אלה עלולים להוות כלי נשק מסוכן או לגרום לפציעה בעת טלטולים של המטוס. כמו כן, הם עלולים לגרום נזק למטוס עצמו.

חיות מחמד

העלאת בעלי חיים למטוס כרוכה בהגבלות ואיסורים מחמירים. כלבים וחתולים צריכים להיות בכלוב מיוחד וחייבים באישור רופא וטרינרי המעיד על מצב בריאות תקין לפני הטיסה. בעלי חיים אחרים כמו נחשים, עכברים, עופות ואף דגים חייבים באישור מיוחד של חברת התעופה מראש. זאת על מנת למנוע העברת מחלות, ריחות לא נעימים או סיכון לנוסעים מחיות אלה.

סיכום

קיימים עוד עשרות רבות של חפצים האסורים או מוגבלים בכמותם במטוסים. כדי לחסוך תסכול ובעיות בביקורת הביטחון, חשוב לברר היטב אלו חפצים אסורים בטרם הגעה לשדה התעופה. שמירה על בטיחות הטיסה והנוסעים היא מטרה נעלה המצדיקה חלק מהמגבלות הללו אם כי ישנן גם מגבלות מיותרות שניתן לשפר. בסופו של דבר, עם שיתוף פעולה של הנוסעים ניתן יהיה לאזן בין בטיחות לנוחות באופן מיטבי יותר.
במאמר זה סקרנו את החפצים האסורים והמוגבלים בהכנסה למטוסים. המטרה העיקרית של איסורים אלה היא שמירה על בטיחות הנוסעים והצוות במטוס.
פתחנו בסקירת סוגי הנשק האסורים כמו נשק חם, קר וחומרי נפץ. נשק מהווה סיכון מיידי לחיים וחומרי נפץ יכולים לגרום להתפוצצות ונזק רב למטוס. העונשים על ניסיון להבריח נשק למטוס הם חמורים.
המשכנו לסוגים נוספים של חומרים מסוכנים כמו חומרים רעילים, דליקים וכימיקלים האסורים במטוס כמו צבע או בנזין. גם כלי נשק להגנה עצמית כמו גז מדמיע וספריי פלפל אסורים.
דנו גם במגבלות על מכשירים אלקטרוניים מסוימים העלולים להפריע למערכות המטוס ובאיסור על כמויות גדולות של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח המכילים חומרים דליקים.
המשכנו לציוד ספורט ופנאי, כלי עבודה וחפצים חדים שעלולים לסכן את הנוסעים או לגרום נזק למטוס. גם חיות מחמד כפופות למגבלות ואיסורים על העלאתן למטוסים.
סיכמנו שישנם עשרות רבות נוספות של חפצים אסורים מטעמי בטיחות. עם זאת, ניתן בהחלט לאזן בין בטיחות לנוחות הנוסעים בצורה טובה יותר על ידי מתן מידע ברור יותר לגבי המגבלות השונות.
בסופו של דבר, שיתוף הפעולה של הנוסעים וציות להנחיות חיוניים להבטחת טיסה בטוחה ונעימה עבור כולם.

סוג החפץדוגמאותסיבת האיסור
נשק חם וקראקדחים, רובים, סכינים, פגיונותסיכון מיידי לחיים
חומרי נפץדינמיט, מוקשים, רימוניםסיכון להתפוצצות ונזק למטוס
חומרים מסוכניםחומרים רעילים, דליקים, כימיקליםסיכון לנוסעים ולמטוס
כלי הגנה עצמיתגז מדמיע, ספריי פלפלעלולים לפגוע בנוסעים
מכשירים אלקטרונייםמכשירי קשר אלחוטייםהפרעה למערכות המטוס
מוצרי טיפוחדאודורנטים, איפורסיכון אש מוגבר
ציוד ספורט ופנאימקלות הוקי, סקיעלול לפצוע נוסעים
כלי עבודהמברגות, פטישיםעלולים לשמש כנשק
חיות מחמדכלבים, חתולים, נחשיםסיכון בריאותי, ריח
Scroll to Top

מלאו את הפרטים ובצעו השוואת מחירי ביטוח באופן דיגיטלי